2010. február 2., kedd

A nő legjobb barátja

Isten ments, hogy a megakadt lemez hibájába essek, de töredelmesen bevallom, hogy továbbra is annak a bizonyos kőnek a bűvöletében élek...
Egyszerűen nem birok betelni a csillogással, amit a lámpagyöngybe bedolgozott kis gyémántok a rájuk olvasztott áttetsző réteg alatt produkálnak!
Még mielőtt bárki a szívéhez kapna; természetesen nem valódi gyémántokról, csupán azok ember alkotta kistestvéreiről van szó (kubik cirkónium)...
Nagy pazarlásom oka pedig egyszerű; egy megunt régi gyűrűből operáltam ki azokat a köveket, amiket most reciklálok ;)


A korábban beharangozott sorsdöntő események folyamatban vannak, de csak képekkel együtt akarok beszámolni a dologról és azok még sajna nincsenek.

6 megjegyzés:

  1. Szia ! Kissé összemosódik a cubic zirkónia és az ipari gyémánt, pedig semmi közük egymáshoz. Ne haragudj, hogy okvetetlenkedek, jó szándék vezet.

    VálaszTörlés
  2. Mindenesetre gyönyörűen csillog!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Krisztallit!
    Utánanéztem, valóban összekevertem :)
    Ezt találtam:
    A cirkónia (ZrO2, cirkonium(IV)-oxid vagy cirkónium-dioxid) a cirkónium vízben nem oldódó, szilárd halmazállapotú, kristályos oxidja. Olvadáspontja: 2715°C, keménysége a Mohs-féle keménységi skálán 7-8 (a gyémánté 10).
    Legismertebb alkalmazása az ékszeriparban, mint féldrágakő, a gyémánt helyettesítője.
    A kereskedelemben Matura-gyémánt vagy éretlen gyémánt név alatt van forgalomban.

    VálaszTörlés
  4. :-)))..és még van egy természetben előforduló cirkónium-szilikát, amit cirkonnak hívnak. De ezt már csak tényleg a poén kedvéért jegyeztem be. A lényeg, hogy a gyöngy csodaszép!!!

    VálaszTörlés
  5. én is szeretnék ilyet, de nincs meskán...

    VálaszTörlés
  6. Szia Anna!
    Hamarosan felkerül, sőt, azt tervezem, hogy más, izgalmas színekkel is kísérletezem még ;)

    VálaszTörlés