2009. augusztus 24., hétfő

Első raku próbálkozások

Régóta szerettem volna kipróbálni ezt az izgalmas üveget, de sajnos amikor vagy egy éve külföldről rendeltem egy adagot kipróbálásra, a csomagom valahogy elkeveredett a posták útvesztőjében...
Most Barbi jóvoltából mégis kísérletezhettem kicsit :) Köszönöm neki!

A kerámiából ismert ősi japán mázról kapta a nevét ez az ezüst tartalmú, alapból pocsolyaszín kohó-üveg, amely hathatós melegítés hatására a szivárvány legkülönfélébb színeiben tündököl.

Sok gyakorlás kell ahhoz, hogy előcsalogassuk a kékek, zöldek, lilák és rózsaszínek változatos árnyalatait; nekem egyenlőre az első kettő sikerült, de az eredménnyel így is elégedett vagyok :)

A raku mintákat fekete alapgyöngyökre vittem fel, amiket a minél intenzívebb hatás érdekében többször jól átmelegítettem.

Ebből a három gyöngyből egy drótos karkötőt terveztem, már itt van a fejemben, csak egy kis idő kéne még, hogy meg is valósíthassam...


2 megjegyzés: