2009. november 3., kedd

Aranyoskáim

Valószínűleg öregszem.
Más magyarázatot nem találok arra a tényre, hogy az utóbbi időben egyre jobban vonz az arany, és a benne rejlő kiaknázatlan lehetőségek.
Új hóbortomon felbuzdulva szereztem be az alábbi alkatrészeket.

Mielőtt bárki a szívéhez kapna, félreértés ne essék, nem valódi aranyról van szó, az akasztók és a szerelőpálcák valójában "arannyal futtatott" ezüst alkatrészek.
Na igen, de mi is az az arannyal futtatott?
Kiműveltem magam a témában, íme a magyarázat:

Annak aki nem engedheti meg magának, hogy valódi arany kellékekkel játszadozzon, két lehetősége marad; az aranyozott és az arannyal futtatott "bizsu alkatrészek".
Első hallásra azt gondolnánk, a két kifejezés ugyanazt jelenti, holott ez korántsem igaz!
Az alapvető különbség az, hogy míg az aranyozott akasztók, satöbbik esetében általában egy "hitványabb" fémet, például rezet vonnak be leheletfinom arany filmréteggel (ami tartós használat esetén gyorsan lekopik illetve besötétedik) addig az arannyal futtatott tárgyak alapja egy ezüst, vagy rhódium "mag" amire egy vastagabb, valódi arany köpeny kerül.
Az ilyen módon készült ékszerek, alkatrészek pontosan úgy néznek ki mint valódi arany megfelelőik, nem kopnak vagy szineződnek el, és bárki viselheti őket, aki amúgy az aranyon kívül minden más fémre érzékeny.

Hát meglátjuk mit sikerül varázsolnom a bemutatott darabokból, kis szerencsével holnap este végre ismét a gázégő mellé telepedhetek :)

1 megjegyzés:

  1. Kedves Bori!

    Nagyon megörültem, amikor erre a bejegyzésre ráakadtam! Én az aranyon és a platinán kívül minden más fémre allergiás vagyok, magamnak fűzök ékszereket, de sajnos fém alkatrészek nélkül, tehát a fülbevaló szóba sem jöhetett, eddig... Megkérdezhetem hol rendelhetnék én is ilyen arannyal futtatott alkatrészeket?

    Válaszodat előre is köszönöm.

    Üdv., Jámborné Dankó Kata
    dankokata@gmail.com
    perlado.blogspot.com

    VálaszTörlés